9 Mayıs 2014 Cuma

Forbrydelsen - The Killing


Forbrydelsen İngilizce adı ile The Killing  Danimarka - İsveç - Norveç - Almanya ortak yapımı bir suç-dram dizisidir. Öncelikle bu türün bir hastası olmamama rağmen bu dizinin müptelası oldum. Bu konuda yalnız olmadığımı üç sezonu bitirdikten sonra dizinin devamı olup olmadığını araştırırken BBC'de İngilizce alt yazılı yayınlandığını ve tüm İngiltere ve Amerika'nın da aynı şekilde etkilendiğini öğrendim. Hatta daha sonra Amerikalı  bir yapımcının telif haklarını satın alıp aynı adlı Amerikan versiyonunu çektiğini öğrendim. O versiyonu izlemedim. Bu nedenle bir tavsiye belirtemem fakat yalnızca üç sezoncuktan oluşan Danimarka versiyonunu kesinlikle izlemenizi tavsiye ederim.

Diziye gelirsek yazının devamında spoiller vermeden kısaca bilgi vermek istiyorum. Baş karakterimiz bir dedektif, orta yaşlarında bir kadın. Yeni bir hayata başlamanın arefesinde karşısına genç bir kızın öldürülme vakasının çıkmasıyla beraber planlarını ertelemek zorunda kalır ve cinayetin izinin sürülmesi bu şekilde başlar. Dedektifimiz oldukça zeki, bir hayli soğuk kanlı olmasına rağmen senaristlerimiz onun gerçek bir insan olduğunu unutmamışlar. Her normal insan gibi becerikli olduğu kadar beceriksiz olduğu yönlerini, yanılgılarını ve neredeyse işinin bittiği anları görebiliyoruz. Dizi bu bakımdan Amerikan yapımlarından alışageldiğimiz anlayışın dışında oldukça realistik bir yaklaşımla çekilmiş sahnelerden oluşuyor. Sarah Lund cinayeti çözerken yan karakterlerin hayatı da konuyla bağlantılı olarak bir o kadar ilgi çekici şekilde işleniyor. Politikanın adalet konusunda sınıfta kalmasını, politik karakterlerin birbirlerini nasıl harcadıklarını zekamızla kesinlikle alay etmeden bizlere anlatıyor dizi.



Karanlık kuzey atmosferinin yanında bitişin yaklaştığının habercisi olan müziğiyle beni kendisine o kadar bağlamıştı ki iki hafta boyunca gece gündüz demeden adeta "Sarah Lund'un askerleriyiz!" kıvamına gelmiş, bir kaç Danimarkaca kelime kapmış ve diziyi izleyenlerin bileceği Sarah Lund kazaklarından bir adet edinmiştim. Bir sonraki bölüme başlamak için beni motive eden müziğini buradan dinleyebilirsiniz. Dizinin ilk sezon tanıtım filmini de aşağıdan izleyebilirsiniz.




İyi seyirler!




1 yorum:

  1. Toplam 3 sezonu da bitirdim. İnanılmazdı. Kuzeylilerin çektiği film ve dizileri seviyorum. İnsan ilişkileri çok net. Ama 3. sezondan sonra -ki final demişler- Lund' un herşeyden uzakta yalnız yaşadığını düşünmek kötü hissettiriyor doğrusu. Umarım 4. ve sonuncu sezonu da çekerler. Teşekkürler yayın için :)

    YanıtlaSil