12 Mayıs 2014 Pazartesi

Les Revenants


Les Revenants 2012 senesinde ilk sezonu yayınlanmış olan adından da anlaşıldığı üzere fantastik türde bir Fransız dizisidir. Fransa'da küçük bir kasaba doğaüstü olayların yaşanmasını konu edinen bu diziyi çok başarılı buldum. Dizinin ikinci sezonu bu yılın şubat ayında çıkması gerekiyordu ancak henüz yayınlanmış değil.
,

Peki dizide neler oluyor? Bir gün yıllar önce ölmüş eşiniz siz kırış buruş olmuşken öldüğü günlerdeki gibi gencecik haliyle karşınıza çıkıp gelse ne yapardınız? Ya da bir kaç sene önce öldüğünü bildiğiniz ikiz kardeşiniz öldüğünü hatırlamaz bir halde karşınıza çıksa ve sizin büyüdüğünüzü görüp çığlığı bassa ne tepki verirdiniz?


Daha önceden ölmüş insanların bazılarının bir anda öldüklerini hatırlamaz bir şekilde ortaya çıkıp hayatlarına kaldıkları yerden devam etmeye çalışmalarını konu alıyor dizi. Evet ölüler diriliyor. Bu bir zombi hikayesi bir yerde. Ancak zombiler kas gevşetici iğne vurulmuş gibi hareket eden bilinçsiz çürümüş bedenlerden oluşmuyorlar. Kasaba halkının durumu idrak etmesi ve kabullenmesi sürerken neden, nasıl dirildiklerinin gizemi süren zombiler de kendilerini yeniden keşfetmeye başlıyor.

Dizinin bu gün gördüğüm kadarıyla bir Amerikan versiyonu yeni çıkmış durumda. Ancak ben izlemedim. Genellikle korku gerilim türünde eser veren başarılı yazar Stephen King'in de tweet atarak övgüyle karşıladığı bu diziyi uyarlamalarına bakmadan önce orijinalinden izlenmesini kesinlikle tavsiye ederim. Yaklaşık bir saate yakın bölümlerden oluşan sekiz bölümlük bu dizinin tanıtım filmini aşağıdan izleyebilirsiniz.


İyi seyirler.










1 yorum:

  1. Dizinin son bölümünü az önce bitirdim inan ne olduğunu anlayamadım hahah

    YanıtlaSil