10 Mayıs 2014 Cumartesi

House Of Cards


Bir Netflix dizisi olan House of Cards çok başarılı bulduğum bir Amerikan politik drama dizisidir. Emmy ödüllü dizinin yönetmenlerinden birisi de David Fincher. Afişten de görüldüğü üzere baş rolde Kevin Spacey abimiz arzı endam etmekte. Şimdiye kadar saydığım özellikler bile benim diziye başlamam için yeterli sebep oluşturuyordu ki tek sorun Amerikan politikasının fazla ilgimi çekmeyeceğini aslında anlayamayacağımı düşünmemdi. Fakat daha ilk bölümün ilk dakikalarında bile bu türde çok farklı bir tecrübe olacağını fark ettim.

Dizinin karakterlerine gelirsek Kevin Spacey'nin canlandırdığı eli kanlı politikacı Francis Underwood Beyaz Saray'da beklediği pozisyonu alamayınca yalnızca bir kaç kişinin haberdar olduğu bir savaşa girişir. Bu savaşta Underwood önüne çıkacak herkese bir av gözüyle baktığı için asla merhamet etmeyecektir. Hedefleri doğrultusunda adım adım ilerlerken şeytani planlarına yardım eden, hedefe giden yolda en az onun kadar soğuk kanlı ve merhametsiz olabilen karısı Claire Underwood vardır. Bu ikilinin her daim bir birini kollayan garip ilişkisine hayranlık duyup aynı zamanda insanları gözlerini kırpmadan harcamalarına hayret ediyorsunuz.


Dizinin magazinsel kısmına gelirsek hayranlarından birininde Obama olduğunu da belirteyim. Adamcağız lütfen spoiller vermeyin diye tweet bile atmaktan çekinmemiş. Aslında Türkiye' de yaşayan birisi olarak böyle bir durumu çok ilginç buldum. Çünkü dizide Underwood tarafından argo tabirle sürekli keklenen hafif saftirik bir ABD başkanı mevcut. Aynı zamanda halkın isteklerini umursamayan bir çok politikacı. Baş karakterin giriştiği işleri saymıyorum bile. Demek istediğim bizim ülkemizde böyle bir dizi çekilmiş olsaydı bırak herhangi bir politikacının beğeniyorum diye tweet atmasını, 'TBMM'yi, başbakanı vs. ne biçim göstermişler' gibi söylemlerle muhtemelen yayından kaldırılması için baskı yapılırdı. Ne diyelim bu konularda kültürümüz biraz farklı. Amerikalılar biraz daha large. Uzatmadan şimdiye kadar iki sezonu çıkan dizinin ilk sezonunun tanıtım filmini aşağıdan izleyebilirsiniz.

 

İyi seyirler!

1 yorum: